< | Lähtevien laivojen satama | Kirjoja ja hyllyjä | > |
Tuli pitkästä aikaa ajettua Saksan rautateillä. Tavarajuna GA 60095 Göttingenistä Kassel Wilhelmshöheen, 1178 tonnia ja 401 metriä. Iltaöinen ajo, lähtö klo 23.30 ja aikataulun mukainen saapuminen klo 0.05. Veturina mukava ja hyvä ajettava BR 185, jossa vakionopeusautomatiikka (AFB) ja LZB-kulunvalvonta. AFB:tä en kyllä käyttänyt.
Ajoin kaksi kertaa. Ekalla kerralla ajotulos jäi 67,4 prosenttiin. LZB:n (Linienzugbeeinflussung) valot ja äänimerkit olivat vähän huonossa muistissa. Lisäksi en käyttänyt ZusiDisplaytä, jonka mittaristo ja sähköinen aikataulu ovat yleensä iso apu. Myöhästyin 5 minuuttia, ja yhdessä vaiheessa ajettu ylinopeus pudotti tulosta 20 %.
Toisella kerralla tulos parani 88,6 prosenttiin. ZusiDisplay oli käytössä. Vain 2 minuutin myöhästyminen ja 7 %:n sakko ylinopeudesta. Energiaa kului kyllä enemmän, 943 kWh ekan ajon 874:n sijasta.
Kasselin tulo-opastimella vierähti pari-kolme minuuttia punaisissa. Vastakkaiseen suuntaan matkannut tavarajuna, luultavasti KT 50036, pääsi liikkeelle aikaisemmin. Veturina siinäkin BR 185.
Asiasanat: Zusi Bahnsimulatoren
14.6.2024 · Tekstejä & kuvia